Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie efektivnosti podnikového vzdělávání ve strojírenském podniku
Kabelíková, Kateřina ; Ing. Eva Rousová, Ph.D (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nastavením procesu hodnocení efektivity vzdělávání ve strojírenském podniku. Je vybráno několik konkrétních aktivit, na kterých je nejdříve provedena analýza, poté je nastaven a aplikován systém hodnocení. Účelem práce je nastavení efektivního využívání firemních zdrojů pro vzdělávání zaměstnanců a způsob jejich hodnocení. Cílem celého procesu je nastavení hodnocení efektivity vzdělávání u konkrétní aktivity.
Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání
Pražienka, Miroslav ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Provedený pedagogický průzkum reflektuje požadavky moderní pedagogiky a didaktiky - učitel by měl mít nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V současné přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače, moderní elektronika (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "příjemcem". Pro účely mé diplomové práce byla proto vytvořena široká škála didaktických pomůcek (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Před a po výuce jim byl zadán test znalostí a schopností, který byl poté vyhodnocen. Rovněž byli otestováni žáci z jiné základní školy a výsledky byly porovnány. Na počátku průzkumu byly stanoveny dvě hypotézy (znalosti a dovednosti žáků klesají postupně s narůstajícím časem od vyučovaného tématu a po delší době od probraného tématu budou mít žáci lepší výsledky při použití aktivizačních...
Metody výuky pro nácvik hygieny rukou
Hájková, Iveta ; Kordulová, Pavla (vedoucí práce) ; Kulířová, Veronika (oponent)
Úvod do problematiky a význam tématu: Předmětem této diplomové práce je zaměření na problematiku týkající se metod výuky pro nácvik hygieny rukou u zdravotnických pracovníků ve zdravotnickém zařízení. Problematika zvyšování efektivity ve vzdělávání je dnes stále aktuálnějším tématem podporující aktivitu každého člověka. Ve zdravotnických zařízeních se setkáváme s problémem s motivací zaměstnanců, vzájemnou interakcí a komunikací při nácviku nových ošetřovatelských postupů (hygiena rukou), (Cullen, 2017). Bohužel většina lektorů stále vyučuje pouze tradičními výukovými metodami a aktivizující metody používají minimálně, nebo vůbec (Sitná et al., 2009). Takový stereotyp ve vyučovacím procesu poskytuje jen mnohdy mechanické reprodukování naučeného obsahu. Není zde brán zřetel na pochopení a praktické propojení, což je pro zaměstnance mnohdy nudné a těžkopádné (Duran et al., 2017). Lektor by měl zaměstnanců předávat teoretické znalosti a praktické dovednosti v dané problematice a rozvíjet tak jejich postoje nutné k výkonu jejich povolání (Vengl, 2011). Ačkoliv je vzdělávání věnována v odborné literatuře velká pozornost, použité metody bývají autory často stručně charakterizovány a vyjmenovány. Primární zaměření této práce je na výukové metody, jelikož se jedná o nejdůležitější faktor, ovlivňující...
Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání
Pražienka, Miroslav ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Provedený pedagogický průzkum reflektuje požadavky moderní pedagogiky a didaktiky - učitel by měl mít nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V současné přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače, moderní elektronika (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "příjemcem". Pro účely mé diplomové práce byla proto vytvořena široká škála didaktických pomůcek (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Před a po výuce jim byl zadán test znalostí a schopností, který byl poté vyhodnocen. Rovněž byli otestováni žáci z jiné základní školy a výsledky byly porovnány. Na počátku průzkumu byly stanoveny dvě hypotézy (znalosti a dovednosti žáků klesají postupně s narůstajícím časem od vyučovaného tématu a po delší době od probraného tématu budou mít žáci lepší výsledky při použití aktivizačních...
Studie efektivnosti podnikového vzdělávání ve strojírenském podniku
Kabelíková, Kateřina ; Ing. Eva Rousová, Ph.D (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nastavením procesu hodnocení efektivity vzdělávání ve strojírenském podniku. Je vybráno několik konkrétních aktivit, na kterých je nejdříve provedena analýza, poté je nastaven a aplikován systém hodnocení. Účelem práce je nastavení efektivního využívání firemních zdrojů pro vzdělávání zaměstnanců a způsob jejich hodnocení. Cílem celého procesu je nastavení hodnocení efektivity vzdělávání u konkrétní aktivity.
Lidský kapitál, investice do vzdělání a jeho financování
DVOŘÁKOVÁ, Iveta
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu situace týkající se vzdělávání v 10 rozdílných firmách v České republice. Společnosti, které zde byly popsány, jsou z dopravního sektoru, z výroby, bankovnictví, potravinářství a obchodu. V rámci tohoto projektu byl vytvořen dotazník, který získával odpovědi na otázky od zástupců vybraných firem. Zde jsou příklady otázek: Jaké jsou náklady na vzdělání pro jednoho zaměstnance? Jaké druhy vzdělávacích procesů jsou používány ve vaší společnosti? Zjišťujete změnu u svých pracovníků po ukončení vzdělávacího procesu? Poté byly všechny tyto informace shrnuty. Tato práce se snaží popsat trendy ve vzdělávání ve vybraných společnostech.
Realizace, dopad a udržitelnost vzdělávacích projektů ESF v MSP
Havrlíková, Zdeňka ; Potluka, Oto (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Cílem této práce je porovnání realizace, dopadu a udržitelnosti vzdělávacích projektů dotovaných z Evropského sociálního fondu v malých a středních podnicích. Analýza provedená v této práci je zaměřena na zodpovězení otázky, zda je podpora podniky efektivně využívána a přispívá k naplnění stanovených cílů, či její potenciál zůstává nevyužit. Teoretická část práce je věnována otázkám analýzy současné situace v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v MSP, definování způsobů měření efektivity podnikového vzdělávání a dále možnostem podpory vzdělávání v MSP prostřednictvím Evropského sociálního fondu. Praktická část práce je zaměřena na porovnání realizace a způsobu vyhodnocování dopadů vzdělávacích projektů dotovaných z Operačního programu Praha -- Adaptabilita a Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost ve vybraných MSP. Porovnání podniků s dotací je rozšířeno o srovnání s podniky, které vzdělávání zaměstnanců financují z vlastních prostředků, a to i s ohledem na rozdíly mezi podniky vyplývajícími z jejich velikosti určené počtem zaměstnanců. Tato komparace nám umožní posoudit a zhodnotit, do jaké míry jsou veřejné prostředky v této oblasti efektivně využívány.
Motivace zaměstnanců prostřednictvím vzdělávání ve středně velkém podniku
HUCKOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce bylo zanalyzovat současný motivační systém vybrané společnosti a navrhnout další možnosti vzdělávání zaměstnanců. V práci je charakterizována společnost MOTOR JIKOV Fostron, dlouholetý zavedený systém vzdělávání v dané společnosti a vzdělávání v době hospodářské krize. K analýze byla použita metoda marketingového výzkumu ? dotazování. A to v podobě dotazníků i rozhovoru. Analýza motivačního systému odhalila nedostatky, pro které byla navržena opatření k jejich eliminaci. Na základě těchto nedostatků a návrhů na zlepšení byly doporučeny další možnosti vzdělávání zaměstnanců. Ve formě školení interní komunikace, hodnocení zaměstnanců, e-learningu a Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
Problematika vzdělávání zaměstnanců ve vybraném podniku
Kaňková, Veronika ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Čanda, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat vzdělávací systém firmy ATRIUM, s. r. o., jeho efektivitu a vliv na systém hodnocení, mzdový systém a oblast kariéry a rozvoje. Tato práce pak dále analyzuje silné a slabé stránky tohoto systému a je doplněna o návrhy na zlepšení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.